Atea Landslagsläger

Uppdrag
Efter en intensiv period av förvärv och sammanslagningar var det många Atea-medarbetare som 2007 fortfarande identifierade sig mer med sin historia än med Atea. Det behövdes en gemensam plattform som avstamp för resan mot framtiden. Atea påbörjade en kulturresa. Den pågår fortfarande och varje år skrivs ett nytt kapitel. Atea såg tidigt värdet i att samla sina medarbetare på stora kickoffer. Efter Ateas beslut att sponsra svensk friidrott döptes dessa till Landslagsläger. Så föddes idén om ”Det svenska landslaget i it-infrastruktur.

Lösning
Hur skapar man branschens bästa arbetsplats när man är 1900 personer över hela landet och över hälften är konsulter? Man skickar dem på läger. I åtta år har Minnesota och Atea samlat ca 1500 personer och under några dagar släppt lös kraften i de anställdas passioner. Branschen största hjärnor och hjärtan har tillsammans skapat en unik företagskultur som gjort Atea till marknadsledare. Men kraften har även räckt till att få de anställda att springa över hela landet och engagera sig för ett bättre samhälle, skola och hälsa.

Resultat medarbetarindex
2007 var index 63%.
Mål för 2014: 77%.
Resultat 2014: 80%

Resultat tillväxt (omsättning)
Långsiktigt mål 2011: 7,1miljarder kr och 2013: 8,2 miljarder kr
Resultat 2011: 7,6 miljarder kr och 2013: 8,8 miljarder kr

Omsättningen har sedan 2007 mer än fördubblats och 2015 spräckte Atea 10 miljardersvallen.

VINNARE

Tillsammans med Atea vann Minnesota ‘Årets långsiktiga samarbete’ i Gyllene Hjulet 2015


Kund:
Plats:
Antal deltagare: 1500 st

Dela: Atea Landslagsläger
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev