Synsam ”Nu lyfter vi blicken”

Uppdrag
Synsam är Nordens ledande optikerkedja men de internationella aktörerna och e-handeln gör att konkurrensen inom optikbranschen ökar. Minnesotas uppdrag var att samla Synsams 1400 medarbetare för att lansera företagets nya visionsarbete om Kundmöten i världsklass. Syftet var att öka förståelse för de förändringar som genomförts de senaste åren, förankra visionen framåt och uppmuntra personalen till att skapa kundmöten i världsklass.

Lösning
Minnesota tog fram det övergripande konceptet ”Nu lyfter vi blicken” som syftar till att hämta inspiration utifrån. Dagen innehöll bland annat en workshop i en mängd mindre grupper. Uppgiften var att jobba och diskutera kring kundmöten i världsklass — både som de upplevt själva och hur de själva kan skapa detta. Inspirationsföreläsaren Inger Hansson närde diskussionerna genom att få deltagarna att förstå hur de själva kan få energi genom att bemöta sina kunder på ”rätt” sätt och det visades inspirationsfilmer från andra branscher som alla har unika kundrelationer. Deltagarna fick inte bara lyfta blicken under det här eventet utan också glasen för att fira och sist men inte minst själva lyftas under en prisutdelning vid middagen.

Resultat
Efter heldagskonferensen tycker 90% av deltagarna att de förstår Synsams strategi bättre och att de är motiverade att utmana sig själva i syfte att skapa ett kundmöte i världsklass.

1400 st

specialtryckta Synsam-örngott träddes på kuddar och delades ut till alla deltagare inför hemresan.


Kund:
Plats:
Antal deltagare: 1400 st

Dela: Synsam ”Nu lyfter vi blicken”
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev