SustainAbilities@tui — hållbarhet i reseindustrin

Uppdrag
Sedan våren 2017 har Minnesota och vår kund TUI genomfört en serie av event som syftar till att lyfta och involvera medarbetarna på TUI i olika aktuella frågor. Dessa har idag utvecklats till konceptet Learning Event & House Party. Detta specifika event skulle behandla utmaningen kring hållbarhet i reseindustri, ett minst sagt högaktuellt ämne.

Lösning
Hållbarhet är som bekant en fråga som är högt upp på agendan för alla våra kunder, i alla branscher. Ett seriöst och viktigt ämne som vi i det här fallet, lyckades förpacka och ta ut på ett lättsamt, kul och engagerande sätt; ett ”öppet arena-format”. TUI-anställda i Norden tillsammans med ledande företag inom hållbarhet i andra branscher bjöds in att delta i ett 15-tal aktivitetsstationer under budskapet SustainAbilities@tui. IKEA, LKAB och Boeing representerade och delade med sig av sitt hållbarhetsarbete, men även syftesdrivna start-ups fick ta plats och inspirerade om helt nya sätt att tänka kring hållbarhetsfrågan.

Upplevelsen spann över allt från att diskutera FN:s globala hållbarhetsmål, till att inspireras av syftesdrivna startups. Dagens ciceron var Gustav Stenbeck, fd hållbarhetschef på Choice Hotels och numera entreprenör, föreläsare och investerare nischad på hållbara affärer. Han gav oss kunskap kring hur hållbarhet håller på att förändra det ekonomiska landskapet och hur det påverkar sättet bolag gör affärer på, samt hur vi alla i vår vardag kan göra bättre val. Framför allt lärde han oss att seriösa ämnen som hållbarhet också kan vara riktigt kul!

Resultat

  • 94 % svarade att deras kunskap om hållbarhet ökat
  • 97 % fick ökat förtroende för TUI:s hållbarhetsarbete.
Kund:
Plats:

Dela: SustainAbilities@tui — hållbarhet i reseindustrin
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev