Atea Sverigestafetten

Uppdrag
Ett växande folkhälsoproblem är stillasittandet, inte minst i IT-branschen. Uppdraget var att hitta ett upplägg och en aktivitet som inspirerade och motiverade personalen att skapa nya motionsvanor.

Lösning
En  helt unik stafett genom hela Sverige via Ateas 35 lokalkontor. 360 mil, från Luleå till Malmö, 125 delsträckor i 7 etapper dygnet runt — Sverigestafetten. Minnesota var en strategisk partner i Sverige-stafetten och jobbade med koncept, kommunikation samt framförallt produktion och den omfattande logistiken.

Resultat
Sammanlagt deltog ca 2 600 personer genom att gå, springa, cykla eller åka rullskidor. Förutom stora hälsoeffekter internt bland Ateas medarbetare, blev det även stor extern medial uppmärksamhet i såväl TV som bransch- och lokalpress. Projektet vann guld i Gyllene Hjulet 2014.

Guldmedaljör

Sverigestafetten vann guld i Gyllene Hjulet 2014.


Kund:
Plats:
Antal deltagare: 2600 st

Dela: Atea Sverigestafetten
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev