Allerdagarna med full transparens

I oktober genomfördes den 23:e upplagan av Allerdagarna, Aller medias största B2B event, där 320 kunder, partners och medarbetare besökte Vasateatern för att inspireras och nätverka.

Årets upplaga hade temat Transparens varar lägst, ett ämne som just nu är högst aktuellt och vi vände och vred på begreppet med hjälp av Aller medias interna experter och externa talare. Influensern Margaux Dietz guidade oss genom dagen och ställde de knepiga och ärliga frågorna till Jacob Östberg och Katarina Graffman som talade om ”Du är vad du köper”. Amanda Oxell som grundade och driver Annonsrådet pratade om vikten av jämställdhet och inkludering. Som avslutning på dagen klev Kjell A Nordström upp på scen och talade om… Ja, vad talade han om? Som Margaux Dietz skrev på sin blogg: Han pratade i nästan en timme, men man ville bara ha mer när han slutade. Men det går nästan inte att återge hans spaningar, tankar och idéer. Man måste uppleva dem. Otroligt inspirerande i alla fall.

Vi har fått förtroendet att jobba långsiktigt tillsammans med Aller media och Allerdagarna de senaste 5 åren och bidragit till utvecklingen av evenemanget. Balansen mellan eget innehåll och extern inspiration till gästerna har varit den största utmaningen, men med ett tight samarbete har vi lyckats finna en bra balans, vilket de deltagarnas fin betyg visar på!

Frida Stålmarck
frida.stalmarck@minnesota.se