Brand Engagement Meet Up – Tema hållbarhet

Den 17 maj bjöd Minnesota och Tango Brand Alliance på ett frukostseminarium med tema hållbarhet. Intresset var väldigt stort med drygt 50 deltagare och det råder ingen tvekan om att ämnet är relevant och påverkar oss alla — både som privat- och yrkespersoner.

Frukostseminariet inleddes med att vi på Minnesota presenterade vårt eget arbete gällande hållbarhet och hur vi ska stötta våra uppdragsgivare i att göra fler kloka val. Kortfattat innebär det en kategorisering av hållbra, hållbättre eller hållbäst möten som bygger på ett antal checkpunkter och kravställanden på oss själva, våra uppdragsgivare och samarbetspartners. Anders Lindén presenterade trender och insikter från de senaste globala event- och sponsringskonferenserna kring hållbarhet. Bifogat är presentationen som Anders höll under seminariet. Anders Tango presentation- Klicka här

Vi fick även glädjen att lyssna på Camilla Cederquist från Atea och Thomas Kult på Ellevio som berättade om sina hållbarhetsprojekt. Två imponerande initiativ där vi på Minnesota haft förmånen att medverka skapa Brand Engagement. För er som inte hade möjlighet att medverka kan ni se filmer om Atea Sustainability Focus och Ellevios jämnställdhetsinitiviativ Switch här;

Atea Sustainability Focus

Atea Almedalen – Transparenta toan

Ellevio Switch

Ellevio LAN med Female Legends

För er som vill veta mer om hur man skapar hållbra-, hållbättre- och hållbäst-event eller vill diskutera andra möjligheter så är det bara att höra sig så berättar vi gärna mer.