Digital Safari @ TUI

Under november hade vi nöjet att anordna en så kallad Digital Safari för vår kund TUI. Tillsammans med innovationshubben Epicenter skräddarsydde vi ett 30-tal stationer, alla med nya teknologier i framkant, produkter såväl som tjänster. TUI:s ca 600 medarbetare fick fritt gå runt och upptäcka stationerna och låta sitt eget intresse styra vilket område man valde att fördjupa sig inom. Några av favoriterna var stationerna Chip Implant, Pavlok Electric Chock Bracelet, Muse Headband och såklart mötet med Microsofts ”mänskliga” robot Pepper.

Just valfriheten var en av styrkorna med aktiviteten och en av anledningarna till varför den digitala safarin blev mycket uppskattad. Dagen avslutades med mingel och fest på Münchenbryggeriet med artister som Lysa och Wictoria och där Minnesota tog ut det digitala temat i scenografin.

Tekniken spelar en viktig roll i leveransen av vår kundupplevelse, och i leveransen av själva produkten, resan. Eftersom vi strävar efter att hela tiden förbättra kundupplevelsen så är det viktigt för oss att prova ny teknik för att experimentera och lära oss vad som fungera och hur vi kan använda det i framtiden, säger Charlotte W Wiebe, HR Direktör TUI Nordic.