Elitloppet — folkfest med ATG

Elitloppet är en av världens mest prestigefulla travtävlingar. Helgen 24-26 maj gästades Stockholm och Solvalla av den internationella traveliten och 30 000 travintresserade. Men hur i all sin dar skulle alla dessa ta sig till Solvalla? ATG har ett nytt kundlöfte; Förvänta dig mer. Ett löfte som verkligen beskriver Elitloppet. Ett lopp som dessutom sedan många år är rosa. Både läktare och vägen till Solvalla fylls av rosa hattar i tusental och det kan lätt bli trafikkrångel. Många väljer därför att ta pendeln till Sundbyberg för att gå sista biten. Tillsammans med det schyssta spelbolaget ATG bestämde vi oss därför att göra något riktigt stort för fansen – vi förlängde den rosa pendeltågslinjen.

Kampanjen startade några dagar innan och på Centralen i köpt media och guerilla-uttag, i SoMe och CRM spreds den viktiga trafikinformationen till fansen.

Rosa bussar gick från både Sundbyberg och Cityterminalen till Solvalla. I Sundbyberg dök en ny rosaskimrande hållplats upp och en rosa linje som pekade fansen rätt oavsett hur de valde att ta sig till Solvalla.

För tillfället utför vi spårarbete på Rosa linjen men vi hoppas kunna öppna linjen igen om ett år.

Johan Lundin
johan.lundin@minnesota.se