Ellevio på TCS Lidingöloppet

Sista helgen i september gick det 54:e Lidingöloppet av stapeln och på plats fanns en av årets nya huvudsponsorer, Ellevio. Tillsammans tog vi fram konceptet ”Ellevio laddar Lidingöloppet” samt aktiveringar för såväl löpare, medarbetare och besökare.

Inför loppen producerade vi annonser och filmer för social media med löpartips tillsammans med coachen Mårten Westberg. Han höll också i 4 löparclinics med Ellevios medarbetare vilket var mycket uppskattat. Dessutom utlystes tävlingen ”Gissa din tid” som gick ut på att alla löpare i Lidingöloppet fick möjlighet att gissa vilken tid de skulle springa på. De som gissade bäst vann en pulsklocka eller presentkort.

Väl på plats erbjöd vi besökarna att komma till Ellevios tält där de kunde ladda mobilen, få sig en energybar och låta kreativiteten flöda i den lilla verkstaden för Heja-skyltar. Det blev en riktig succé och många peppande skyltar dök upp i vimlet längs banan.

Det blev som varje år ett väldigt välbesökt arrangemang med många glada deltagare— i och utanför spåret.

Sofia Thomasson
sofia.thomasson@minnesota.se