HPs quiz-succé och ELLE Decoration Swedish Design Awards

Varje år kickar Formex-veckan igång med ELLE Decoration Swedish Design Awards, en galakväll där Sveriges bästa designers inom inredning koras. HP Instant Ink har sedan tidigare ett framgångsrikt samarbete med ELLE Decoration och nu gick man in som sponsor för eventet.

För att marknadsföra sponsorskapet skapade vi ett digitalt design-quiz med möjlighet att vinna biljetter till galan. ELLE Deco Awards är egentligen ett branschevent så engagemanget bland ELLE Decorations och HPs följare i sociala medier blev enormt: 2000 unika personer quizade totalt 14 000 gånger!

Under vintern har HP lanserat den nya skrivaren HP Tango X som utan tvekan är ett välkommet inslag i hemteknikdjungeln. Till skillnad från mycket annat på marknaden är den, hör och häpna, snygg! Produkten fick dessutom utmärkelsen ”Utvalt av ELLE Decoration” så det var en självklarhet att visa upp produkten på galan. Därför fick alla gäster sin röda-mattan-bild utskriven med HP Tango X och tjänsten HP Instant Ink, vilket var mycket uppskattat. Sociala medier i alla ära, men det visade det sig att de allra flesta uppskattade att få sitt foto i handen.

Att bygga monter, när den ska visas upp för Sveriges absoluta designelit, var en speciellt inspirerande uppgift som vi tog oss an med största entusiasm. Bland annat handplockade vi konstnärinnan Alex Andersson (på Instagram @bjorkhijoort ) som skräddarsydde ett konstverk till en av väggarna.

Efter galan marknadsförde vi både HP Tango X och HP Instant Ink i en Instagram Stories-kampanj, en relativt ny annonskanal som visade sig vara ett smart val. Vi jobbade också med native-annonsering på ELLE Decorations digitala plattformar samt att Frida Fahrman (sedan tidigare ambassadör för HP Instant Ink) i sin blogg visade hur snyggt HP Tango X smälter in hemma i bokhyllan och hemmakontoret.

Vi tackar HP Instant Ink för förtroendet och ELLE Decoration för ett lyckat samarbete!

Sofia Thomasson
sofia.thomasson@minnesota.se