”På spåret” blev live-event på Centralstationen

Mitt under rusningstid på Stockholms Centralstation skapade vi på Minnesota tillsammans med vår uppdragsgivare SVT den nya tv-trailern till ett av Sveriges mest folkkära program; På spåret.

Trailerproducent Fredrik Lundh på SVT berättar hur idén till trailern kom till;
Vi ville göra någonting annorlunda inför årets säsong och med ett så välkänt program som i stort sett alla vet hur det går till föddes en idé om ett test: hur snabbt kommer folk att reagera och kommer någon att våga dra i nödbromsen om vi lyfter ut På spåret från tv-studion till allmänheten?

Så, hur gick det?
Det blev en succé och vi kom aldrig längre än till 6 poäng i ledtrådarna innan någon gick fram och rykte i bromsen och svarade rätt, säger Fredrik Lundh.

Christian Luuk ställde frågorna rakt ut i högtalarna på Centralstationen. När rätt svar levererades så stormade SJ:s musikkår, bestående av en 30-mannaorkester fram till vinnaren, tillsammans med 6 kameror, fotografer, produktionspersonal, de två programledarna Christian Luuk och Fredrik Lindström, maskotar i form av två pandor och en gris samtidigt som vinnaren överöstes av guldkonfetti och folkets jubel.

Fredrik Lundh berättar om samarbetet med Minnesota;
Jag valde att samarbeta med Minnesota för att de har en lång erfarenhet av planering och genomförande av event där timingen är avgörande. Samarbetet fungerade strålande hela vägen från planering till genomförande och slutresultatet.

Vad har du för förhoppning med trailern nu när den börjat rulla?
Att de som ser den blir lika glada som folk blev på plats och förstås att många ser på På spåret som har premiär nu på fredag den 8:e december i SVT1 och SVT play.

Vill du se hur trailern blev? Kika här!