Två vinster i Gyllene Hjulet 2018

Den 26 april gick upplevelsebranschens stora tävling Gyllene Hjulet av stapeln för tjugoförsta året i rad. Och vilken kväll vi fick tillsammans med våra kunder och branschkollegor! Minnesota som var nominerade i hela 5 kategorier för 3 olika kunder gick hem med 2 Gyllene Hjul under armen, både tacksamma och glada över samarbetet med våra uppdragsgivare på SEB, ATG och Försvarsmakten.

Temat på årets gala var ”Endorsement”, en kategori av kommunikation som utvecklas i rasande fart oavsett om man talar om endorsers, ambassadörer eller influencers. I kategorien ”Årets Endorsement” vann vi också ett av våra Gyllene Hjul tillsammans med ATG och Peter ”Foppa” Forsberg. Forsberg blev under 2017 ambassadör för ATG:s Drömfond, ett initiativ som startades bl.a. för att stötta ideella idrottsprojekt som motverkar ohälsa och utanförskap. Utöver sedvanlig inlämning presenterades samtliga nominerade i denna kategori live inför en publik, som också fick rösta fram sin favorit. Sista ordet hade dock årets nogräknade jury…

Den andra vinsten tilldelades vi tillsammans med SEB för ”Årets interna event” och uppdraget SEB Management Conference 2017. Uppdraget var att locka fram konstruktiva och visionära samtal om hinder och möjligheter under en konferens, viktiga ämnen som kräver både öppenhet och seriositet. Så vi samlade koncernens 500 ledare och nyckelpersoner, kastade agendan och lät alla hålla låda. Bokstavligen talat. Utifrån temat ”New ways of working” utvecklades konceptet Mbox som frigör kreativiteten och tillvaratar handlingskraften hos medarbetarna.

Vi ser fram emot nya uppdrag och modiga kunder att tävla med tillsammans under nästa år!

Sofia Thomasson
sofia.thomasson@minnesota.se