Vattenfall väljer Minnesota

I våras gick Vattenfall ut i en pitch för att hitta en ny strategisk sponsrings- och eventpartner. Uppdraget hamnade hos den flerfaldigt prisbelönta Brand Engagement- byrån Minnesota Communication. Avtalet löper till att börja med över tre år.

”Vattenfall har högt ställda mål för hela vår verksamhet och särskilt målet om att möjliggöra ett fossilfri liv. För att uppnå det behöver vi rätt partners i alla led — inte minst i mötet med våra kunder. Minnesota uppfyller alla krav och har en hög strategisk förmåga som löper hela vägen ut i den direkta kundupplevelsen. Vi ser mycket fram emot samarbetet”, säger Åsa Rolke, Project Manager Brand Experience på Vattenfall.

Bland annat innebär uppdraget att fortsätta utveckla samarbetet med Vattenfall som Smart Energy Partner till Svenska Skidförbundet. De närmsta åren äger flera internationella skidtävlingar rum. Vattenfall har även höga ambitioner när det gäller att skapa engagemang på gräsrotsnivå genom Sveriges alla skidklubbar.

”Vattenfalls höga ambitioner när det gäller en hållbar energiförsörjning och även deras engagemang i skidsporten är något som triggar mig personligen extra mycket”, säger Emelie Rosén, Account Director på Minnesota.

”Vattenfalls professionalism och långsiktighet i allt de gör, även när det kommer till samarbetet med sina byråpartners, gör oss väldigt inspirerade. Vi välkomnar dem med öppna armar och ser fram emot många fina år tillsammans”, säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota.

 

För ytterligare information, kontakta:

Åsa Rolke, Project Manager Brand Experience, Vattenfall, 076-112 76 70 asa.rolke@vattenfall.com
Andy Pimmeshofer, VD Minnesota Communication, 0733-22 43 88 andy.pimmeshofer@minnesota.se